call to action

Call to action

CTA? Wat betekend call to action?

Cta is de afkorting voor call to action.
Dit is super interessant, want een cta is vaak de beslissend makende manier van verkopen op het internet of in het algemeen met marketing.
Vaak wordt dit toegepast in sales copy’s om de klant te triggeren.

Een cta wordt vaak ingezet op het moment als men tot verkopen over wilt gaan.
Dus op het moment als de verkoop plaats vind kan men een call to action in zetten.
Het betekend in het Nederlands ook niets meer dan aanzet tot actie te verrichten.
Maar wanneer zet je nou zoiets in en wanneer heeft het zin om dat te doen.

Call to action in je verhaal toepassen?

Vaak wordt er tijdens het Pitchen ook wel verkopen genaamd een doel gezet op een timing.
Als jij bijvoorbeeld een speech hebt gehouden en je hebt bijvoorbeeld verteld wat de waarde is van een product
kan je aan het einde altijd een keuze maken.

Deze keuze is:

1. Je laat het hangen voor wat het is
2. Je verdient er geld mee

Ik denk dat de keuze snel is gemaakt als je winstgevend wilt worden met je bedrijf/business of
hoe je het noemen wilt.
Als je niet winst gevend wilt worden vraag ik je deze website te verlaten.
Ik neem aan het eerste.
Dus je moet altijd in een verkoop gesprek de call to action inzetten.
Maar wat voor vorm heeft een call to action nou eigenlijk.
Dat kunnen verschillende dingen wezen.
Als men praat over een call to action op een website praat men over bananen of buttons.
Buttons in dit geval die de tekst bevatten met “klik hier”
Dus het komt er op neer op het moment dat jij mijn verhaal hebt gelezen die jouw kan voorzien van de oplossing die jij zoekt (of een verlangen)
dan kan je een call to action inzetten ook wel cta.

Om even kort door de bocht te zijn.

Eigenlijk commandeer je iemand om actie te ondernemen op je website…
Mmm klinkt vreemd… werkt dat wel… maar dat is toch niet fris?
Juist wel mensen die op jouw website komen die willen gecommandeerd worden, hoe raar dit ook klinkt.
Maar daar staat wel wat tegenover, namelijk de oplossing voor hun probleem/verlangen.

Ik geef je hieronder even een aantal voorbeelden van een Call to action’s.

1. Een pijl die jou naar iets verwijst.

klik2

2. Een plaatje die tekst bevat om verder te gaan.

call to action

3. De zogenaamde banaan CTA. (download nu knop)

call to action

 

Call to action kan ook voorkomen in video’s
Met bijvoorbeeld plaatjes aan het einde van de video zoals “klik hier om verder te gaan”
Daarnaast kan je dit ook in audio toepassen.
Bijvoorbeeld in een webinar of ceminar om te zeggen:
Jullie kunnen NU bestellen om direct winstgevend te worden etc etc.
Je geeft mensen de commando direct actie te verrichten.

Het komt er op neer dat mensen in jouw spraak/tekst/beeld flow zitten en dat ze per direct wakker worden geschud.
Ook wel interruption marketing.

Als je dit toepast in je copywriting van je website of video’s
Ga je 100% al niet 1000% winstgevend worden.

Meer weten over call to action? Klik hier

Leave A Response

* Denotes Required Field