cpl cost per lead

Cpl? Cost per lead

Perfect voor listbuilding?

Om een lijst op te bouwen heb je enig sinds iets nodig van geïnteresseerde mensen die iets van jouw willen.
Met andere woorden je wilt hun email adres zodat je ze na het achterlaten van hun email adres je
ze kan geven van waar hun zich voor hebben in geschreven.
Je komt dan uit op de kosten per lead. In het Engels is dat cost per lead (cpl).
Dit kan erg interessant worden als je adverteert op een platform die deze functie ondersteunt.
Zoals facebook in dit geval.

Cpl gebruiken in facebook?

Je kan namelijk met facebook instellen wat je per lead wilt betalen.
Een gemiddelde lead waarde is ongeveer 3 euro per lead.
Dit houd in dat je per email adres 3 euro betaald.
Je kan doormiddel van cpl basis veel minder betalen voor je leads.
Vaak als je met cpc betaald kunnen je kosten oplopen per lead.
Afhankelijk in welke markt je je bevind en hoe jij dit aanpakt natuurlijk.
Ook is dit afhankelijk van de ctr.
Maar waar het om draait is dat je zoveel mogelijk leads krijgt en zo min mogelijk kosten.
Maar hoe krijg je die nou bijvoorbeeld in facebook?

Let op! Dit is belangrijk!
Dit kan je doen door middel van eerdere lead gegevens in te laden in facebook.
Een zogenaamde aangepaste doelgroep.
Als je deze gegevens lijst hebt ingeladen zal facebook deze eerst goedkeuren en ben je daarna instaat om een lookalike doelgroep aan te maken ,et cpl-marketing
Dit zorgt ervoor dat er uit 3000 verschillende gedrags punten vanuit je eerder ingeladen lijst een opstelling wordt gemaakt waar facebook zich op kan targetten
ik neem aan dat dit genoeg punten zijn om jou de perfecte target doelgroep kan neerzetten.
Daarnaast is er een optie om te betalen per lead.
In dit geval cpl. Dus je betaald per goedgekeurde lead die via jouw eigen autoresponder is binnen gekomen.
Op het moment als jij een email ontvangt kan je door middel van een tracking code exact zien wanneer deze heeft plaats gevonden en hoe vaak deze heeft plaats gevonden.

Meer manieren van listbuilding met cpl campagnes?

cplMaar er zijn ook nog andere manieren om op cpl basis te adverteren. Zoals diasycon of trade tracker.
Je betaald dan ook per goedgekeurde lead.

Dat betekend dus als iemand anders voor jouw een lead heeft weten te bewerk stellen dat jij daar een commissie voor betaald.
Dit kan erg gunstig zijn afhankelijk van de kosten.
Als je een leadcampagne opzet. Zorg er dan altijd voor dat alles goed staat ingesteld.

Want het kan namelijk een enorme nadeel zijn als je systeem niet werkt dat je veel kosten betaal voor loze registraties.
Zo moet je bijvoorbeeld niet je tracking code voor je cpl campagne op je landings pagina zetten.
Dit is een grote fout die velen mensen maken.
Op het moment als jij 1000 bezoeker op je pagina krijgt betaal jij dus voor 1000 bezoekers lead kosten.
Terwijl je geen leads hebt gehad.
Maar des al niet te min is dit een goed werkend systeem die ik iedereen aanraad.
Want in dit geval gaat het erom dat je een goede interactie onderbouwd met je email lijst in dit geval lead lijst.
Het is natuurlijk super interessant dat op het moment als jij een cpl campagne hebt dat je met je leads een leuke EPC behaald.

Het grappige is dat je met facebook (als je het goed doet)

maar slechts 50ct betaald per lead. Terwijl je leads 3 euro waard zijn.
Net als dit voorbeeld hiernaast.

Wil je meer weten over bijvoorbeeld epc? klik hier

Leave A Response

* Denotes Required Field