cost per mille

Cost per mille? CPM?

cost per milleCost Per Mille? CPM?

Wat is dat eigenlijk? Cost per mille betekend per 1000 vertoningen.
Deze methode van adverteren wordt veel gebruikt bij branding.
Dus met andere woorden naamsbekendheid.
Als je dus veel vertoningen hebt voor een bepaalde prijs kan je daar behoorlijk groot mee worden.
Maar is het rendabel voor producten of diensten die eigenlijk niets met naamsbekendheid te maken willen hebben
en eigenlijk voor het directe geld willen gaan?

Ja zeer zeker.

Op cpm kan je namelijk je advertentie richten op de doelgroep.
Dus op het moment als jij je advertentie top optimaliseert.
Zie jij dat je per cpm meer kliks haalt voor de prijs die je normaal voor een cpc campagne betaald.
En natuurlijk is het ook afhankelijk wel platform je pakt en waar je op target.
Maar in het algemeen kan het voor grotere diensten een enorm winstgevende voordeel geven.
Als jij 1000 bezichtigingen krijgt naar je advertentie en advertentie heeft een goede ctr.
Dan kan het zo zijn dat je behoorlijk winstgevend kan worden.
Stel je hebt een ctr van 10% wat best haalbaar is. Dan zijn dat 100 kliks voor een cpm cost per mille prijs van 3 of 4 euro.
Dat wil zeggen dat je per klik ongeveer 3ct betaald. Dat zijn natuurlijk leuke bedragen om winstgevend te worden.

CPM cost per mille platformen?

Praktisch heeft elk platform een cost per mille methode.
De commerciele adverteer platformen hebben op cpm basis een methode om de adverteerders van
brand campagnes te voorzien. Zo heeft facebook in dit geval deze optie.
Maar in andere gevallen heeft sitescout deze optie ook. En uiteindelijk Marktplaats ook.
Op cpm basis kan in het begin wel geld kosten maar uiteindelijk haal je het er dik uit.
Ik zal even een berekening hier onder laten zien hoe het precies werkt.

Wat levert cost per mille op (CPM)

Je hebt 1000 bezichtigingen en je ctr is 10% dan heb je 100 kliks.
Dan houd het in dat je per klik dus 3ct betaald. Dus in dit geval 3 euro hebt betaald.
En stel dat je bij 100 kliks 2 of zelfs 3 conversies kan halen van 17 euro.
Dat is een bedrag van 51 euro op een bedrag van 3 euro. Dat betekend dat je een ROI hebt van 1700%

Dat is gigantisch hoog!

Stel dat je maar 5% ctr hebt dan nog ben je 800% winstgevend met een product of dienst van 17 euro.
Dus cpm cost per mille is gewoon dik de moeite waard.
De reden waarom mensen niet van cpm houden is omdat ze veel tijd kwijt zijn aan het optimaliseren van een advertentie.
Maar op het moment als je advertentie loopt dan heb je gewoon praktisch voor altijd een asset of te wel een winsgevende campagne
Die je gewoon kan kopieren zoveel als je kan.

Wil jij meer weten over cost per mille? Klik hier!

Leave A Response

* Denotes Required Field