Facebook adverteren

Facebook Adverteren

Waarom is facebook adverteren niet altijd winstgevend?

Waar moet je op letten met facebook adverteren?
Inderdaad, hoe ouder je ads worden… hoe beter je verkeer wordt.
Dus zet nooit je ads uit als je niet DIRECT resultaat hebt.
Maar laat je ads even draaien en warm worden om beter te targetteen.
Het is heel simpel!
Facebook hit precies op de woorden die je gebruikt in je ad op mensen die te maken hebben met deze woorden.
Niet alleen dat, dat is slechts 1 van de 3000 verschillende punten waar facebook op let als je gaat adverteren.
Daarnaast is het ook zo dat je meerdere ads moet maken om te kijken welke beter draaien.
Ook al zijn ze het zelfde
.

Dus met andere woorden:


Facebook gebruikt soms poep verkeer op andere ads. Bijvoorbeeld 1 ad heeft 40 kliks gehad en heeft 10 conversies gehad en 1 sale.
Een andere ad heeft 400 kliks gehad en 2 conversies gehad en 0 sales.


Ins en wat outs van facebook adverteren.


Dit alles heeft te maken dat je verkeer niet dynamisch wordt gestuurd naar waar het eigenlijk hoort.
Deze ads moet je dus WEL killen.
Maar laten we het zo zeggen, kijk altijd minimaal na 24 uur wat ads doen om vervolgens een beslissing te maken.


Zo bespaar je heeel veel geld en daarnaast is het ook nog eens zo dat je makkelijker erachter komt.
(indien je OOK een conversie pixel hebt) welke doelgroep er beter bij je ads passen.


Bijvoorbeeld: 30+ converteert beter op coaching of gerelateerde niches dan bijvoorbeeld dat zou doen op 18+.

De reden is vrij eenvoudig, de meeste mensen van 30+ zijn bij de tijd en zijn gesetteld.


Hebben vaak ook vast werk en of een gezin, huisje boompje beestje.
Daarnaast kan het ook een vrouw of een man zijn wat beter converteert.
Daarom is het niet alleen interessant om alleen maar voor het geld te gaan.

Maar het kan ook zeer interessant zijn om bijvoorbeeld alleen maar DATA te verzamelen wat uiteindelijk tot meer conversies lijd.

 

Wat is wijsheid?

Dus mensen, wees wijs.
En stop niet DIRECT wat mensen ook zeggen.
Facebook is namelijk zo organisch aan het worden dat het ook tijd nodig heeft om je ads te crawlen en te bestuderen.
Tja het is nou eenmaal zou, want het is al duur genoeg!

Geloof niet alles wat men je verteld betreft FACEBOOK ads. Het is vrij eenvoudig.
Als jij via een “coach” je facebook ads strategie hebt gekregen waar je waarschijnlijk dik voor betaald hebt.
Dan is het dat hij of zij je NIET alles verteld om meer geld aan je te verdienen.

Het is ook logisch.
Want op het moment als jij je geduld op raakt dat je een andere uitweg gaat zoeken.
Dit heeft er mee te maken dat je of te veel geld kwijt bent geraakt tijdens het adverteren of je hebt het compleet verkeerd begrepen.


Dit is wat de “coach” wilt zodat jij zijn vervolg programma koopt.
Want wees eerlijk, vind je niet dat er VEEL’s te VEEL mensen opstaan die “coaching” voor facebook verkopen VIA facebook?
Ja! Het viel mij ook op.

Iedereen doet aan facebook adverteren, Maar is het terecht?

Deze mensen en ik noem geen namen, hebben GEEN kaas gegeten van hoe de vork in steel zit betreft facebook adverteren.
Want het grappige is als ik ze prive een vraag stel over het gene bijvoorbeeld conversie pixel’s en click rates en maturing ads en wat niet al.

Dan hebben ze daar niet direct een antwoord op.

Vervolgens krijg ik een dag later 1 of ander opgehoest stukje rommel van google wat ik al een miljoen keer heb gelezen wat uit de steentijd komt.
Dit mensen, dit is de waarheid waar veel mensen cursisten van guru’s en coaches zich in bevinden.

Ik ben anders

Ik ben niet zo en ga je daar ook verder geen geld voor vragen.
En vaak is het ook nog eens zo dat deze mensen je totaal niet kunnen laten zien waar ze hun brood WERKELIJK mee verdienen.

Met andere woorden: Ga zelf ook een coaching programma maken, ga heeeel veel geld erin stoppen.
Geef vooral VEEL WAARDE, en zeg op zn minst 100x Inspiratie en dankbaarheid in een video.

En hoppa het verkoopt als zoete koek.
Althans dat is wat ze je wijs maken, want eerlijk is eerlijk je bent ook via hun via facebook binnen gekomen.

 

Orginalteit wat werkt?


En de meeste hebben het niet uit hun eigen duim gezogen maar gewoon grofweg gejat. BTW niks mis met jatten van ideeen of iets.
Maar zorg dan wel op zijn minst dat het ook ECHT goed loopt.
Sorry voor mijn negatieve aanhaal naar coaches die zogenaamd deze uit de modder getrokken rotzooi aan je aansmeren.


Maar ze weten niet hoe het is om bijvoorbeeld gebanned te worden of om conversies te optimaliseren of om uberhaubt goede ctr te behalen.

Het is min of meer een waarschuwing. Want het is niet alleen vervelend.

Heel het Advertentie platform facebook wordt gebombardeerd met dit soort kul.
Waardoor facebook de biedprijzen van kliks sky high droppen zodat de echte kenner hier problemen door krijgt.
Die zogenaamde coachings zijn dus nergens goed voor, want:

 

  • 1 ze zorgen voor rete hoge klik prijzen, en hoe meer ze het verkopen hoe hoger het wordt dus heb je op ten duur NOOIT meer kans van slagen.
    2 Optimaliseren wordt stervens duur voor je.
    3. De markt raakt verzadigd met dit soort onzin dus op ten duur gaat je audience het toch niet meer kopen.
    4. Zoek gewoon een andere niche waarbij convesies subliem blijven. Bijvoorbeeld via MOBILE!

 

Dus tip 1 zorg ervoor dat je vanaf scratch alles goed hebt ingesteld, zoals: optin, teksten, urls etc etc voor dat je een ad aanmaakt.

2 daarnaast is het belangrijk dat je de juiste audience instelt, zoals land gender en niche of eventueel look alike audience.

3 zet je dagelijkse budget of lifetime correct zodat je NOOIT over limiet gaat ( een soort risk management )

4 zet het aan en zorg dat je eerst data (kliks) naar je ads stuurt om te kijken of het wat is (dit duurt 24 uur)

Wil je meer weten over facebook ga dan hier naar toe.

Leave A Response

* Denotes Required Field