Klantenservice is een Must

Een goede klantenservice heb je nodig! Als mensen niet snel genoeg geholpen worden, haken ze al snel af en willen hun geld terug. Ik kan me nog goed herinneren dat ik een dvd had besteld in het teken van sinterklaas, een video boodschap voor onze jongens. Hij kwam snel aan, maar helaas helemaal aan stukken.

Allemaal scherven, en op de envelop zat een bandenspoor. Ik heb gelijk een mailtje gestuurd naar de klantenservice, binnen 5 minuten kreeg ik een mailtje terug dat het opgelost zou worden. Dat is klanten service! ik ging er al vanuit dat het een week zou duren voor ik een andere dvd zou krijgen. Nou is dit natuurlijk een grote onderneming, maar een 1 mans zaakje of eigen onderneming word lastig om binnen 5 minuten te reageren, niet altijd uiteraard. Een ultimatum instellen voor de klant en je zelf kan helpen. Elke dag op een vast tijdstip je mails beantwoorden helpt ook.

Waarom een klantenservice?

klantenservice

Hoe zou jij het vinden als je een mail stuurt maar geen antwoord krijgt? Je voelt je belazerd, wie niet? Ik had een belangrijk event waar voor ik een nieuwe jurk voor had besteld, deze had een 48 uur service. Ik had de jurk op zaterdag besteld en de donderdag erna had ik hem nodig. 5 dagen op tijd zou je zeggen, en ik dacht nog het weekend zit er tussen dus het zal wel iets langer duren. Na 15 dagen kwam mijn jurk binnen, na telefoontjes en mailtjes. Die niet of nauwelijks werden beantwoord, ik ben ook niet van plan daar ooit nog eens iets te bestellen. Zo heb ik de jurk ook gelijk terug gestuurd, jammer dan. Het gevoel wat mensen je geven door niet te reageren, je voelt je bedrogen.

Ik werd niet serieus genomen

Het voelde alsof ik in de maling genomen, 48 uur service stond er en het duurde 15 dagen! Ik zat toen zonder jurk en heb iets ouds aan gedaan, jammer want ik had me er wel op verheugd. Ik snap dus ook wel dat als mensen iets online kopen en geen inlog gegevens krijgen dat ze verhaal gaan halen, niets mis mee. Maar als daar niet op gereageerd word, gaan ze natuurlijk hun geld terug vragen. wat zou jij doen?

Mensen zijn bang dat ze niet krijgen waar voor ze betaald hebben. Ik vind het niet zo heel gek, ik zou waarschijnlijk het zelfde doen. Hoe vaak hoor je wel niet dat er na maak websites zijn, waar je dingen besteld die nooit aan komen? Je word bang gemaakt, dus handelen mensen daar naar. Het ligt natuurlijk ook een beetje aan je onderneming, of je een klantenservice nodig hebt of niet. Een product, een eigen product heeft een klanten service nodig. Als je producten van iemand anders promoot niet, de product eigenaar is verantwoordelijk voor zijn product.

Hoe gedraag jij je als klanten service?

Probeer altijd netjes te blijven, probeer diegene te helpen ook al is diegene boos. Wat ik veel zie is door geduldig netjes antwoord te geven, de mensen vaak omdraaien van boosheid naar begripvol. Als jij begrip toont naar hun en netjes uitlegt hoe de vork echt in de steel zit ipv ook boos te worden, krijgen de mensen een beter inzicht. Sommige klanten waren boos en vroegen hun geld terug. Mijn man heeft ze netjes te woord gestaan en alles nog eens duidelijk toegelicht, en toen was het goed. Niet alleen met een eigen onderneming helpt dit uiteraard, ook gewoon in elk soort relatie. Begrip tonen creëert respect.

Meer weten over klantenservice? contact

Leave A Response

* Denotes Required Field