Salescopy Schrijven

salescopyVele beginnende marketeers maken de fout om direct de marketing toe te passen
op bijvoorbeeld niet geoptimaliseerde campagnes, waarbij de kosten gigantisch hoog worden
en de conversie gigantisch laag. Dit komt omdat ze wellicht weinig optimalisatie hebben gedaan.
Dit geeft echter niets want je moet natuurlijk iets van traffic (verkeer) hebben om je site te testen.
Dan is het bij schrijven van op de salescopy natuurlijk onmisbaar.

Wat maakt een salescopy nou uniek.

Er zijn echter 12 factoren waaraan een salescopy minimaal aan moet voldoen.
Natuurlijk afhangend per niche (markt) ga je deze regels toepassen.
Het is belangrijk dat je deze regels goed op elkaar afstemt.
Als je dat niet doet zal het ook niet goed kunnen werken.

Is goed nederlands belangrijk voor je salescopy of salespage?
Zeer zeker is dit op zekere hoogte nodig om een beetje normale conversie te kunnen behalen.
Je zal hoe dan ook de salescopy door de spellingschecker moeten halen om
een goede serieus genoeg te worden gevonden.
Dit hangt natuurlijk ook af in welke markt je bevind.
In sommige markten kom je vele onvriendelijke salescopy’s tegen.
Dit zijn echter de failcopy’s.

Waar kom je salescopy’s tegen?

Deze kom je veel tegen op landings pagina’s.
Zo kennen wij ook de salespage die we op velen al niet duizenden amerikaanse websites kunnen bewonderen.
Vaak zijn deze over de top en trekken ze op deze methodes duizenden bezoekers per dag.
Het motto luid dan ook. What you want is wat you get!
De pagina’s zijn zo goed geoptimaliseerd voor bezoekers dat je binnen 1 oog en blik wordt gehypnotiseerd.
Dit is de kracht achter copywriting.

copywritingWat is copywriting dan?

Copywriting is teksten schrijven op de juiste manier.
De teksten worden geoptimaliseerd voor de gebruiker.
Dit betekend dat je een hele andere draai geeft aan teksten zodat ze converteren,
zodat je dat weer kan implementeren in je salescopy.
Dit vergt ook wat regels die op het gebied van neuromarkting vallen.
Salescopy’s die goed geschreven worden kunnen het verschil maken tussen een goed lopende business of een
business die faalt. Je zal ook met een goede salescopy een broodje poep kunnen verkopen en deze lekker laten smaken.
Dit is natuurlijk de bedoeling voor elke business van iedereen in het vak.

Als je een slechte copy schrijft zal je slecht scoren?

Dat hoeft overigens niet altijd natuurlijk.
Sommige meest walgelijk lelijke teksten kunnen de beste copy’s zijn.
Belangrijk is dat je in de gedachte van je consument moet zitten om de copy te kunnen schrijven.
Simpel denken, simpel toepassen, naar alle wensen van je klanten.
Dan zal je scoren, dan zal je elk doel bereiken die je wilt!
Ik zal je een geheim verklappen!

Elke marketeer denkt als een consument!
Maar je blijft niet lang in die rol hangen anders wordt je zelf een consument!

Ik wens je heel veel succes met het schrijven van salescopy‘s.

Comments are closed.